Our Blog
Discover the target samples we recruited and the interviews we carried out on behalf of the main National and International market research agencies.
10 interviste qualitative a pazienti che soffrono di emicrania
Recentemente, Testpoint ha condotto, per conto di una importante azienda farmaceutica, 10 interviste qualitative a pazienti che soffrono di emicrania per conoscere la loro opinione sui farmaci di uso abituale per questo tipo di disturbo così diffuso e capire se ci...
Testpoint reperisce utenti di mezzi pubblici per indagare le abitudini di acquisto dei biglietti
Testpoint ha svolto recentemente a Roma un reperimento di utenti di mezzi pubblici urbani per conoscere le loro abitudini nell’acquisto dei titoli di viaggio. Testpoint si è occupato del reperimento: bisognava reperire 15 utenti abituali di mezzi pubblici urbani...
Una bevanda dal colore insolito? Testpoint la fa testare… al buio
Recentemente, Testpoint ha selezionato i partecipanti ad una ricerca di mercato molto particolare: si trattava di un test di assaggio… al buio, cioè con assaggiatori bendati. Bisognava capire quanto il colore, veramente insolito per una bevanda, possa influire sulla...
15 bambini valutano nuovi occhiali da sole
All’inizio dell’estate, Testpoint ha svolto a Milano una ricerca di mercato davvero particolare e interessante. Si è trattato di far valutare a 15 bambini, accompagnati da un genitore, degli occhiali da sole pensati specificamente per loro. I...
200 bimbi assaggiano omogeneizzati di frutta. Un test domiciliare
Recentemente, Testpoint ha svolto a Milano e a Roma una interessante ricerca di mercato per valutare il gradimento di un nuovo omogeneizzato di frutta. La particolarità della ricerca era rappresentata dai protagonisti, bimbi molto piccoli, di età compresa tra i 6 e i...
Una nuova app di compravendita? Testpoint la fa testare così
Ormai le piattaforme per la compravendita online sono sempre più numerose e sono tantissimi gli utenti che se ne servono. Per questo è importante che siano chiare, di immediata comprensione e semplici da utilizzare per tutti. Immaginavate che questi servizi innovativi...
Nuovi furgoni elettrici? 4 focus group per valutarli
Recentemente, Testpoint ha condotto a Milano, per conto di un’importante azienda che produce veicoli commerciali elettrici, 4 focus group con utilizzatori abituali di questo tipo di furgoni. Si è trattato di quello che viene chiamato Car Clinic, un lavoro di ricerca...
Buone Feste dallo Staff di Testpoint!
Nuovi tablet? Un test quantitativo per testarli
Recentemente, Testpoint ha selezionato i partecipanti ad una ricerca di mercato molto interessante, un product test quantitativo, svoltosi a Roma in central location. Il test si proponeva di far valutare nuovi tablet, soffermandosi separatamente sul display e sulla...
Nuovi videogiochi? 8 focus group per provarli
Recentemente, Testpoint ha condotto a Roma, per conto di un’importante azienda che sviluppa e produce videogiochi, 8 focus group con utilizzatori abituali di questo tipo di giochi elettronici. Lo scopo della ricerca era valutare tutti gli elementi del videogioco, dal...
A home usage test to evaluate the fragrance of a body cream
Recently, Testpoint carried out an interesting market research in Milan to determine which fragrance was the most popular for a moisturizing body cream. It was a high-end cream, the kind sold exclusively in perfumeries. The cream was available in three versions with...
A “business lunch” menu? Let’s choose it with a focus group!
Recently, Testpoint selected the participants for a very particular market research: there were four focus groups in which respondents tested and evaluated two different "business" menus, prepared in the central location specifically for them by the chef of a...
How much easy is it to clean the kitchen top? 10 qualitative interviews to find out
Recently, Testpoint selected 10 people for a truly unusual market research: it involved comparing two innovative materials, designed to make cooktops. In particular, the manufacturer was interested in testing how much easy it is to clean them. To answer this question,...
A test on new flavours for e-cigarettes
Recently, Testpoint selected the participants in a very particular market research: it involved users of electronic cigarettes, or in any case to people open to use electronic cigarettes, who received kits made up of devices and sticks with different flavors and...
100 cats for a taste test
Recently, Testpoint recruited respondents for a very particular market research: it was a taste test, but this time it was not the product to be tasted that was unusual, but precisely... the test participants. Yes, because it was about testing cat food and therefore...
A focus group with tasting of a new protein snack
Recently, Testpoint selected respondents for a very interesting market research. It was a qualitative research, carried out through group interviews (focus groups) during which the participants were invited to taste three prototypes of a new diet bar and to express...
Why do foreign students choose Italian universities? 100 interviews to find it out
Before the pandemic forced our universities to work almost exclusively online, Testpoint had been commissioned to carry out the interesting research we want to tell you about today. It involved interviewing foreign students who attend our universities to understand...
200 citizens of OpinionCity test a shampoo for oily hair
Recently, 200 citizens of OpinionCity were selected for an interesting home test. It was a product test carried out throughout Italy to evaluate some samples of shampoo for oily hair. Home product tests and OpinionCity community Citizens of OpinionCity are becoming...
10 qualitative telephone interviews for an effective telemarketing
How many times have you been contacted by telemarketers? There are those who suggest you new offers and advantageous rates if you are already customers of their company, and there are those who offer you to become their customers, if you are currently customers of...
Ethnographic research and… pizza margherita!
Do you remember? We have already talked about ethnographic research, that particular market research that implies direct observation of the entire process that involves consumers in their choices and motivate them to purchase. Well, today we want to tell you...