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Discover the target samples we recruited and the interviews we carried out on behalf of the main National and International market research agencies.

Il menù per “business lunch”? Lo scegliamo con un focus group
Recentemente, Testpoint ha selezionato i partecipanti ad una ricerca di mercato molto particolare: si è trattato di quattro focus group in cui i partecipanti hanno testato e valutato due diversi menù “business”, preparati nella central location appositamente per loro...

How much easy is it to clean the kitchen top? 10 qualitative interviews to find out
Recentemente, Testpoint ha selezionato 10 persone per una ricerca di mercato veramente insolita: si trattava di mettere a confronto due materiali innovativi, studiati per realizzare dei piani di lavoro per la cucina. In particolare, l’azienda produttrice era...

A test on new flavours for e-cigarettes
Recentemente, Testpoint ha selezionato i partecipanti ad una ricerca di mercato davvero molto particolare: si trattava di sottoporre a utilizzatori di sigarette elettroniche o comunque a persone aperte al consumo di sigarette elettroniche, kit composti da sigarette e...

Creme idratanti – 80 donne le testano a domicilio
Recentemente, Testpoint ha selezionato 80 giovani donne per un test a domicilio su prodotti cosmetici. Si trattava di testare tre diversi campioni di creme idratanti. Il test si è svolto in due diverse città, Roma e Milano. Vi interessa saperne di più? Vi raccontiamo...

100 cats for a taste test
Recently, Testpoint recruited respondents for a very particular market research: it was a taste test, but this time it was not the product to be tasted that was unusual, but precisely… the test participants. Yes, because it was about testing cat food and therefore the protagonists were our beloved felines!

400 persone testano sapone liquido in central location
Un consumer test davvero particolare quello di cui vogliamo raccontarvi oggi! Si tratta di un test per la valutazione delle caratteristiche di un nuovo sapone liquido disinfettante con antibatterico, ma la particolarità è che il test non si è svolto presso il...

Testpoint fa testare menù per “business lunch”
Recentemente, Testpoint ha selezionato i partecipanti ad una ricerca di mercato molto particolare: si è trattato di quattro focus group in cui i partecipanti hanno testato e valutato due diversi menù “business”, preparati nella central location appositamente per loro...

Ragazzi e merendine… l’assaggio si fa online
Quella che vogliamo raccontarvi oggi è un’esperienza di assaggio del tutto particolare, sia perché le persone coinvolte nella valutazione dei prodotti erano bambini e ragazzi, sia perché la modalità con cui si è svolta la ricerca è stata veramente insolita e...

Ricerche etnografiche e … acquisti in megastore
Ricordate? Vi abbiamo già parlato in passato di ricerche etnografiche, quelle particolari ricerche di mercato che comportano un’osservazione diretta di tutto il processo che vede coinvolto il consumatore nelle scelte e lo motiva all’acquisto. Bene, oggi vogliamo...

Un test di assaggio su un mix di frutta secca e semi
Recentemente, a Milano, Testpoint ha selezionato i partecipanti ad un test di assaggio che si è svolto con modalità molto particolari. Si è trattato di un lavoro che prevedeva una fase quantitativa e una qualitativa. Bisognava assaggiare cinque diversi mix di frutta...

How much easy is it to clean the kitchen top? 10 qualitative interviews to find out
Recently, Testpoint selected 10 people for a truly unusual market research: it involved comparing two innovative materials, designed to make cooktops. In particular, the manufacturer was interested in testing how much easy it is to clean them. To answer this question,...

A test on new flavours for e-cigarettes
Recently, Testpoint selected the participants in a very particular market research: it involved users of electronic cigarettes, or in any case to people open to use electronic cigarettes, who received kits made up of devices and sticks with different flavors and...

100 cats for a taste test
Recently, Testpoint recruited respondents for a very particular market research: it was a taste test, but this time it was not the product to be tasted that was unusual, but precisely... the test participants. Yes, because it was about testing cat food and therefore...

A focus group with tasting of a new protein snack
Recently, Testpoint selected respondents for a very interesting market research. It was a qualitative research, carried out through group interviews (focus groups) during which the participants were invited to taste three prototypes of a new diet bar and to express...

Why do foreign students choose Italian universities? 100 interviews to find it out
Before the pandemic forced our universities to work almost exclusively online, Testpoint had been commissioned to carry out the interesting research we want to tell you about today. It involved interviewing foreign students who attend our universities to understand...

200 citizens of OpinionCity test a shampoo for oily hair
Recently, 200 citizens of OpinionCity were selected for an interesting home test. It was a product test carried out throughout Italy to evaluate some samples of shampoo for oily hair. Home product tests and OpinionCity community Citizens of OpinionCity are becoming...

10 qualitative telephone interviews for an effective telemarketing
How many times have you been contacted by telemarketers? There are those who suggest you new offers and advantageous rates if you are already customers of their company, and there are those who offer you to become their customers, if you are currently customers of...

Ethnographic research and… pizza margherita!
Do you remember? We have already talked about ethnographic research, that particular market research that implies direct observation of the entire process that involves consumers in their choices and motivate them to purchase. Well, today we want to tell you...

300 exit interviewsfor a well-known clothing brand
Customer satisfaction is the primary goal of any company. In fact, every commercial activity aims to establish a stable relationship with its customers over time, that can only be achieved if the company is able to intercept clients’ needs, desires and expectations....

Remote IDIs to test a website
Recently, Testpoint carried out a series of remote interviews in order to test a website. It was an e-commerce website for a large-scale retail chain and the goal was to verify how clear the website was, how intuitive to surf, how complete and comprehensive in...