Il blog di Testpoint
Scopri i campioni che abbiamo reperito e le interviste che abbiamo svolto per le principali agenzie di ricerca nazionali e internazionali
Nei Testpoint si assaggia “il giapponese”!
Queste sono alcune foto scattate mentre un gruppo di cittadini di Opinioncity testa ed esprime la propria opinione su alcuni prodotti tipici della cucina giapponese, presso uno dei nostri Centri di Assaggio. Se non sei ancora iscritto alla nostra community, fallo...
Cittadini di OpinionCity partecipano ai test di assaggio
Nelle ultime settimane, con sempre maggiore frequenza, presso i nostri Centri di Assaggio di Milano, Roma, Napoli e Bologna, assistiamo con vero piacere alla partecipazione dei cittadini di OpinionCity ai test che organizziamo su diversi prodotti alimentari. Abbiamo...
I cittadini di OpinionCity saranno invitati a valutare un the freddo presso i nostri laboratori di Bologna e Milano.Vuoi essere uno di loro?
…e allora se sei già iscritto alla nostra community candidati per partecipare allo studio scientifico 16.200 che coinvolgerà consumatori di the freddo interessati a contribuire, grazie alle loro opinioni, a migliorare la qualità di questo tipo di prodotti. Se...
Vuoi migliorare la qualità delle salviette detergenti imbevute che usi per il tuo bambino?
…e allora candidati per partecipare allo studio scientifico che coinvolgerà 200 genitori di bambini che utilizzano il pannolino, interessati a contribuire, grazie alle loro opinioni, a migliorare la qualità di questo tipo di prodotti. LE CARATTERISTICHE DELLA...
Chips “1936 Antica Ricetta”: testiamo assieme l’ultima arrivata nella famiglia delle patatine San Carlo
Protagonista del test di prodotto di oggi è una recente versione della patatina “classica” San Carlo, caratterizzata, almeno per come riportato sulla confezione, da un gusto semplice e genuino, che richiama i tempi in cui l'azienda era ancora soltanto una rosticceria...
Ricerca etnografica e ricerche di mercato: l’antropologia del consumo
La ricerca etnografica è un metodo di ricerca ideato dall'antropologia ottocentesca che si basa sull'osservazione partecipante. Questo metodo, quando ideato, prevedeva che l'antropologo si calasse completamente nella comunità oggetto di studio, capendone...
Product testing: a resource for Companies, a benefit for consumers
To launch a new product on the market, to re-launch an improved version or to understand its positioning against competitors, Companies need qualitative and quantitative data summing up consumers’ opinions about the product in question. Generally speaking,...
A break at Cat Café
Coming directly from Japan, a new type of café where the real protagonists are not cappuccino, tea, coffee or pastries but cats. Inside the Neko ( 猫カフェ, which means “cat” in Japanese) cafés, indeed, cats are free to move around and play with the customers. Very...
10.000 families in OpinionCity: an important goal achieved!
Our community celebrates these days its great success with 10.000 registered families. Very different families... in terms of number of components, age, tastes, passions, but with a common interest: they are all composed of people who like cooperating...
Vegetable gardens directly in supermarkets
Thanks to the Infarm start-up in Berlin, the first vegetable gardens have reached the supermarkets: a brand new version of the urban vegetable garden concept, and of km0 agriculture. Inside the Metro supermarkets of the German capital the first vertical farms -...
Open that box!
Good! The box with the products we were expecting has arrived and we are ready to start the test, exactly as anticipated by OpinionCity. The boxes sometimes contain products you can easily recognize because they arrive in their selling package, so you can see...
How to safely store food in the fridge
Storing food in the fridge in the proper way is absolutely necessary so that what we eat is healthy and not harmful. Appropriate storage of food also guarantees that the physical (taste, texture, aroma) and nutritional properties of the food remain unaltered....
Philadelphia Mousse: new package and texture for the most renowned cream cheese in the world
Protagonist of today’s test is Philadelphia Mousse, the new product in the range of Philadelphia cream cheese. Package and size The packaging is essential, with colours and pictures typical of the Philadelphia products, but in a package and size which are...
Vanilla flavoured-Coca Cola: one of the Americans’ favourite drinks now available in Italy
Protagonist of today’s product test is the vanilla-flavoured Coca-Cola. “Vanilla Coke”, as it is called in the USA, is one of the best selling flavoured drinks overseas, together with “Cherry Coke”. Sold in supermarkets and appreciated in a huge number of countries in...
Online Focus Groups: the technology that “shortens distances” in service of qualitative research.
Focus groups, qualitative research methodology based on the discussion within a group of consumers, led by a moderator, about a specific product or service, tend more and more frequently to go out of physical spaces and arrive on the web. In an online focus...
Delicacies to test: thanks to OpinionCity I can voice my opinion on a small “sin of gluttony”.
A citizen of our online community tells about her first experience of product testing. Bianca was lucky, the test hit her in one of her weak points….chocolate pudding! Bianca’s experience Pack delivery When I received the first pack of products to be...